HEJDÅ STOCKHOLM

Jobbade alltså mitt sista pass i fredags, tog verkligen vara på det och sa hejdå till chefer och kollegor.
På lördagsmorgonen fick vi besök av pappa och Cassandra, vi gjorde oss i ordning och åkte till Gröna Lund. Åkte karuseller, käkade hamburgare och hade det riktigt kul trots det kalla vädret. Dagens stora plus var att jag och pappa vann 2 kg schweizernöt att dela på. Då var lyckan riktigt stor! När det var dags att åka hem satt gråten i halsen när jag sa ett sista hejdå och kramade om mina fina kollegor. Jag trodde att det skulle vara så skönt och enkelt att gå därifrån, men det var det dessvärre inte. Lämnade in mina kläder, kort och skåpnyckel och gick ut ur Stora Entrén. Sista gången. Just nu känns det jättekonstigt, men så blir det väl när man har jobbat så pass länge.

När vi kom tillbaka till lägenheten lagades det tacos som vi mös framför tvn med. Till efterrätt blev det glass och sedan slocknade vi allihopa.
Imorse åt vi en mysig frukost innan det var dags att packa in i bilen. 2 resväskor, 2 axelväskor och två påsar blev min packning totalt. Sedan var det dags att säga hejdå till min fina bror och hans underbara Jenny.
Kom hem till pappa runt femtiden och har bara tagit det lugnt. Tittat på filmer och ätit av chokladen. Imorgonbitti åker jag till Gävle, HEM till Gävle. Overkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0