Personer jag beundrar

En av personerna jag beundrar är mitt favoritskådespelare Charlie Sheen, eller Carlos Irwin Estevez som han egentligen heter. Jag började titta på serien Two and a half men, för min bror tittade på det, det var någon gång vid 2007. Jag har alltid tyckt att Charlie var snygg, jag menar, för att vara lika gammal som mamma och pappa liksom! Hihi. Började leta fakta, läsa i tidningar om honom och andra filmer och serier han medverkat i. Som ung var han en riktig badboy, köpte prostituerade, tog droger, alkoholmissbruk etc... För mig var det så svårt att se, för annars är verkar han ju vara en sån lugn person och väldigt lättsam. När jag tittade på bloopers från serien TAAHM var han så glad, men ingen "flummig" person. Man blev nästan förvånad när man såg honom garva riktigt ordentligt. Han är verkligen en duktig skådespelare. Jag såg ett program för ett tag sedan om hela hans liv, och varje flickvän/fru han haft, misshandlade han på ett eller annat sätt. Det är så sjukt svårt att tänka sig.. Nu senast var det exhustrun Brooke Mueller, som han har tvillingsöner med, julen 2009. Jag sökte upp en massa klipp på youtube, när han är med i olika program, intervjuer, anhöriga som pratar om honom.. Han är väldigt ärlig. Även om det är svårt, så står han ut med det och talar om det i media. Det beundrar jag honom för. Även efter fått sin dom för mordhotet och misshandeln mot Brooke, började han spela in den 8e säsongen av Two and a half men. Jag skulle inte vilja säga att han inte bryr sig och går vidare, men att han kan skilja på jobb och privatliv. Men Charlie, jag hatar det du gjort mot dina fruar och flickvänner. Det går över styr. Det är synd. Alkoholen, drogerna, hororna, ge upp det.



 tummen upp!  tummen ner..


Den andra personen som jag tänkte ta upp är samma som i föregående inlägg: Jacqueline Saburido. Hennes namn finns i mitt huvud hela dagarna. Jag har drömt mardrömmar, men också drömmar när jag träffat henne och gråtit. Jag fastnade verkligen för henne när jag såg henne på riskettan. Efter jag läst artikeln om henne hur mycket och hur länge hon kämpat är det helt amazing hur hon kan ha hållt humöret uppe. Hennes frågor var många: Hur ser jag ut? Är jag ful? Hur är det med mina fingrar? Varför jag? Kommer jag dö? Hur är det med de andra flickorna? Det var påfrestande att läsa. All behandling hon genomgått, hur ett bad tog över 3 timmar och som endast bestod av skrik och smärta. Tack och lov för läkare. Jag beundrar henne så otroligt mycket för hennes lycka och motivation för att fortsätta. Jag läste om en dag hon låg och grät i tre timmar i hennes morbrors famn, men till slut slängde hon med armen och sa: Nej, nu får det vara slut på det här. Hon inspirerar andra genom sitt mod. I de värsta stunder skämtade hon och pratade på. Tack Jacqueline, du har inspirerat mig. I mina värsta stunder ska jag tänka på dig. Du ger mig alltid en positiv tanke. Du är en av Guds änglar, ett helgon för mig. Fortsätt inspirera.

 med sin pappa Amadeo

 Från Oprah Winfrey show, men satan att jag inte hittar det klippet!!



Bilderna är tagna från Google.

Kommentarer
Postat av: Linnea (elleffdesign)

Okej!:) Kan vi ta det på torsdag? Jag har lunch mellan 11.50 och 12.40! om du har lunch i den tiden också så kan vi kanske ses vid matsalen? :)

2011-01-18 @ 22:00:05
URL: http://elleffdesign.blogg.se/
Postat av: Linnea (elleffdesign)

Okej:) Kan vi ta det på torsdag? jag har lunch mellan 11.50 och 12.40! om du har lunch nån gång då du med så kanske vi kan ses vi matsalen? :)

2011-01-18 @ 22:02:36
URL: http://elleffdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0