2011

Det blev ingen fettokväll med Paula. Morgonen då jag vaknade hade jag jätteont i halsen och hade lite svårt att svälja.. Jag åkte till mormor och morfar iallafall och städade lite och fick 250 kronor! Jag började må riktigt dåligt så jag och mamma åkte hem.. Tog tempen och då stod temperaturen på 38.5. Jag mådde uruselt. Så jag gick ner och la mig i sängen med tre ton kläder och täcke, men frös och skakade som en gris.. Låg i sängen från 3 till 8 då jag gick upp och åt. Eller ja, 3 tuggor på hamburgaren och några pommes sen var det klart. Sängen hela kvällen och allting höll mig vaken fram till 6 och sov till 10.
Min Martin hade ju blivit sjuk så antagligen hade jag blivit smittad av honom. Båda skulle få fira nyårsafton ensamma så då frågade han om jag ville komma ut dit. Mamma var så snäll och skjutsade ut mig, eller ja, jag körde. In, byta till mjukisar och lägga i soffan. Där spenderade vi vår nyårsafton. En halv korv och massa piggelin blev våra måltider. Kollade lite på raketer vid tolvslaget, och jag fick min nyårskyss! Mycket mycket bättre än att ligga hemma helt själv. Tack älskling.

På natten blev det värre, min hals kollapsade och jag bara grät och drack äckliga echinaforce utan att det hjälpte. Ringde mamma i desperation för hjälp.. Hon lugnade mig. Gick till slut ner och kokade te och tog en piggelin och slog mig ner i soffan och lyssnade på Martins snarkningar i rummet bredvid. Kom i säng efter sju och vaknade 11 igen en snabbis och somnade om till ett. Fick som förväntat inte i mig någon frukost alls. Det blev en liknande dag som gårdagen. Det blev samma visa natten därpå..  Jag är glad att jag fick vara där, med min älskling.
Idag hämtade mamma mig och jag känner fortfarande av halsen. Idag är det ingen bra dag. Att inte sova på 3 nätter tär på en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0