Dag 01 - Om mig

Jag heter Josefine Cecilia Sterley Ullström om man skriver som fullständigt namn. Cecilia och Sissel är dagens namn btw, så woho grattis på mig. Men oftast skriver jag Josefine Sterley. 18 år gammal sen den 3 mars. Alltså född 1992. Jag är född och uppvuxen i Gävle, bodde först i stan sedan flyttade familjen till Bomhus. Där bodde vi på kära gamla safirvägen. I skolan var jag den duktiga, den lite tysta tjejen. Hade lätt att få kompisar och hade mycket killkompisar. Lärarens lilla gullegris som sa "tyst i klassen!". Det ändrades när jag bytte skola i sexan då jag kom med helt okända människor, bara Isabelle från gamla klassen följde med.

 Men det var nog bästa skoltiden i mitt liv. Jag har alltid varit den som undvikit bråk, inte vågat säga nej bara för att "göra alla glada" och det har ledit till hemska konsekvenser som äldre. Jag var otrogen mot min pojkvän för jag inte hade mod nog att säga nej. Jag fick veta hur det kändes att bli utnyttjad. Det var något nytt. Men jag försökte lära mig något och jag har lärt mig mycket genom åren. Jag har blivit sårad av kärleken, det som var när jag var i 14-15 års åldern.

Annars tycker jag att jag är en glad tjej för övrigt, jag älskar att våga vara barnslig älskar att skapa nya bekantskaper. Jag är en dålig förlorare. Haha, jag blir grymt sur när jag förlorar i till exempel tennis (som är just min sport så att säga) men ibland kniper jag ihop. Jämt när jag blir arg så gråter jag av ilska. Jag är rädd för att bli lämnad.

Jag har en underbar pojkvän sen 2 år och nästan 8 månader tillbaka som jag älskar över allt annat. Martin heter han. Han är verkligen en helt fantastisk person, rolig och får mig alltid att skratta. Jag kan prata med honom om precis allt och han lyssnar och förstår. Min kärlek och bästa vän helt enkelt!

Under skolåret ska jag försöka gå ner i vikt. Förr tränade jag fotboll tre gånger i veckan och jag åt nyttigt. Jag hade en läskstrejk på 2 år, från 2008 till 2010. Det är jag väldigt stolt över och jag försöker komma in i den perioden igen. För jag mådde så himla mycket bättre och var friskare. Så jag försöker nå det målet igen. Se och må bättre helt enkelt.

Det var nog allting! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0