Första riktiga dagen i skolan

Efter ha spenderat två dagar hemma och varit sjuk som ett svin tog jag mig till skolan idag. Tog bussen tio över sju från mig, och kom ändå försent. Dom har bytt nummer och sånt på bussarna, åkte jävligt konstiga vägar! Smockfullt på bussen -.- Tjugo över åtta var vi i stan, så får vi reda på att den inte ens går till Borgis. Jag och några andra fick alltså gå från Vasa för att bussjäveln inte kunde åka till sjukhuset genom att ta vägen förbi skolan!  JÄVLA UL!
Klockan var 08:26 när vi klev av så det var bara att börja powerwalka. Som tur var var det spanska och vi gjorde inte ett skit den lektionen. Så var det dags för media, fick träffa nya lärare och lite info. Tre timmars lektionen blev till en timme, så vi hade tre timmars rast fram till nästa. Gick och åt, sen promenad ner på stan med tjejerna. De andra gjorde andra ärenden medan jag och Linda tittade runt.
Nya jeans, en jättemysig tröja och en ny parfym. Allt behövdes och det blev 400 kr för allting, lätt värt! (y)
Tillbaka till skolan och hade lite trafikantutbildning, eller ja träffade läraren och hade upprop.
Gick ner till stan och mötte Anna :) tittade runt lite och köpte mellis på konsum haha. Sen blev det brådis till tåget så jag fick springa, det gjorde inte gott i halsen kan jag säga!
Nu är jag hemma här i Mehede, ska snart lägga mig och se film har jag bestämt. Måste börja få in skolrutinerna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0